2017. július 20., csütörtök

Második nap


...indultunk a Gutin-hegység híres csúcsára, a Kakastaréjra. Elmentünk a Gutin-hágóig (987m) majd onnan kapaszkodtunk fel 1443 méter magasra. Az utolsó szakasszal gyűlt meg a bajom, néha már azt hittem feladom, annyira meredek volt, alig hittem hogy felvonszoljam magam. Persze fent a csúcson meg annyira szép volt, hogy feledtetett minden kínomat. Útközben pihenésképpen meg-megállva, marékszámra ettük az áfonyát, borítva volt a hegyoldal, nagyon finom volt.

Útközben komoly gondot okozott a nyájakat legeltető juhászok borjú nagyságú kutyái. Három ilyen nyáj is utunkba akadt, féltünk ám nagyon, csak akkor nyugodtunk meg kicsit, mikor megláttuk a juhászokat és azok magukhoz parancsolták a kutyákat.

A csúcshódítás után másik útvonalon indultunk lefelé, mondván hogy rövidebb lesz. Hát nem, nem volt rövidebb (szerintem) de nem baj, nagyon sok szép helyen mentünk keresztül. Őszintén szólva kicsit féltem, hogy eltévedünk, mert nincsenek ám turista jelzések, ill. ami van attól nyugodtan el lehet tévedni. Az egyik srác a telefonján nézte a GPS-t, na az segített és le is jutottunk a kiszemelt településre.
Mit mondjak...elfáradtam. Meleg is volt, nagy volt a szintkülönbség (felfelé kemény mászós majd' 500 méter, lefelé kb. 1000 méter...) meg a megtett km (18) is elég volt most. Egész éjszaka sajgott a talpam, keveset aludtam és ami nem volt még, rá két napra olyan izomlázam volt a vádlimban, hogy alig bírtam reggelente elindulni 😁
De mindent megért az út, a táj, a hegy, a vadvirágok, az áfonya, a társaság, a napsütés. Nyöszörgök, hogy mennyire elfáradok, de közben már a következő úton töröm a fejem...

elindultunk...


nézd ezt a fát, mennyire élni akar!

még messze vagyunk a Kakastaréjtól


a gerinc egyik alakzata, szívecske, mondjuk jó nagy szívecske volt az a szikla :)

közelítünk...
...és már fent vagyunk, a Kakastaréj sziklái között
Hátul az a kis "púpocska" ott a gerinc végén a Gutin csúcs, pár méterrel magasabb mint a Kakastaréj
olyan érzésem volt, mintha egy alacsonyan szálló repülőről látnám a tájat



imádom az ilyen "élet a szikla tetején" fotókat :)
ismét lentről szemlélve, utána mindenki hüledezett, hogy mi ott? tényleg ott voltunk?

milliónyi virág mindenütt

folyt. köv.

8 megjegyzés:

  1. Szép táj, jó a szemnek a sok zöldet látni. És ismerem az érzést: visszanézni egy csúcsra és hitetlenkedve feltenni önmagamnak a kérdést, hogy "tényleg én ott fent voltam?" Ám ugyanakkor valami varázslatosan jó érzés is.
    Jöhet a folytatás !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Székelykővel vagyok így mindig, ahányszor ránézek, nem hiszem el, hogy én oda felmásztam :)) annyira magasnak tűnik, de inkább csak azért mert nagyon közel van a településhez, szó szerint fölé magasodik. Mondjuk nem sétagalopp fel és lemászni róla, de mindent megér az is :)

      Törlés
  2. De jó, de jó!!! :-)))) Ismerős érzések... felfelé "én ide mégegyszer biztos nem..." majd odafenn " hű, há és trs... :-) lefelé pedig már tervben a következő "kiruccanás". :-D
    Gyönyörű az a sziklasor!!! Kedvenc képem a 11-es. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hahaha, jól van, nem csak én vagyok így, "én ide még egyszer biztos nem" érzéssel, de az első panoráma megpillantásakor ott fent a csúcson minden fogadkozást elfelejt az ember :))
      Ahány szögből néztük azt a sziklát, mindig mást mutatott. Vulkáni kráter maradványa ez, ahogy be és leszakadt az évmilliók során.

      Törlés
  3. Eloszot is gratulalok a teljesitmneyedhez!!! de en is ilyen vagyok,,nyogok de mar torom a fejem a kovetkezon:)
    Valoban olyan erzest ad meg igy is,mintha repulorol nezne az ember..nagyon szep helyen jartal megint:)es gondolom meg nincs vege a kirandulsaoknak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ágnes, nem olyan nagy teljesítmény ez, csak én nyafogok sokat :D

      még van egy kis része a kirándulásnak, az is nagy élmény volt, minden napra jutott valami :)

      Törlés
  4. Azok a sziklák. ismét pazar helyen jártatok, tudod, ezeket a kilátásokat nagyon irigylem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy-egy nehéz szakaszt csak azért küzdök le, mert tudom odafent csoda vár rám és azt nem szabad kihagyni. Az időjárás is velünk volt, szerencsénkre...

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.